Bryteakademiet i Fredrikstad

Fredrikstad BK Atlas har opprettet Bryteakademiet i Fredrikstad.

Dette skal være et tilbud for utøvere i aldersgruppen fra 16 år og eldre som vil kombinere bryting med utdannelse eller jobb i Fredrikstad.

Inspirert av vår samarbeidsklubb Shigakkan University (Japan, se bildet nedenfor) skal Bryteakademiet være et helhetlig tilbud til Atlas sine brytere og hospitanter i Atlas.

Ønsker du å kombinere bryting med skole på Wang Toppidrett? Ønsker du å kombinere bryting med studier?

Bli medlem!

Fredrikstad Bryteklubb Atlas, Wang Toppidrett Fredrikstad, Høgskolen i Østfold og Olympiatoppen Øst er alle lokalisert i Fredrikstad.

Hospitanter som er elever på Wang får gjennom vår samarbeidsavtale rabatt på Atlas sine treninger og studenter ved Høgskolen i Østfold kan få tilrettelagt studie gjennom toppidrettsavtalen. Til sammen utgjør dette et høykompetent idrettsmiljø med nærhet til gode utdanningsinstitusjoner.

Atlas har trenere med høy utdannelse og kompetanse, utøvere i verdensklasse på kvinnesiden og god rekruttering både på gutte- og jentesiden. Kombinert med de beste rammebetingelser innenfor anlegg og treningsutstyr benytter vi oss nå av den unike mulighet til å bygge opp et verdensledende toppidrettsmiljø innenfor en av de klassiske olympiske idrettene.

Bryteakademiet skal utdanne mennesker med gode holdninger og sunn livsførsel i et kompetanse-  og utviklingsorientert idrettsmiljø.

Har du spørsmål om Bryteakademiet og skole/studier i Fredrikstad kontakt Klas Pettersen på leder@bk-atlas.no.

Materiale

Se artikkel om Bryteakademiet i Fredriksstad Blad (+).

Se artikkel om Atlas og Toppidrett i Fredrikstad Blad (+).

Som en del av formaliseringen av Brytakademiet har vi inngått utøverkontrakter, her finner du eksempel for høsten 2020: Hospitantkontrakt_høst 2020.pdf

Bli medlem!
Shigakkan logo